Thursday 21 April 2016

Tajuk apa ne...??

Sudah empat hari berlalu,namun keletihan itu masih terasa terutama sekali kaki yang masih sakit.Hari ini saya bertemu dengan beberapa rakan sekerja.Ada satu pertanyaan dari dia yang saya rasakan sedikit melihat ke langit.."hei..tahun lepas you ke Jepun berapa tambang??' Saya menjawab..saya dapat rm520 return..si dia membalas..eh tak percaya lah dapat semurah itu..saya menjawab balik sambil ketawa kecil..kapal terbang saya everyone can fly tak mampu ikut kapal berlogo kan wau, lagi pun beli setahun yang lepas..si dia menjawab dengan pantas.."ah..kalau saya tak mahu tunggu tiket bertahun lama atau berbulan dapat cuti nak jalan terus..buang masa " kata dia..Saya hanya tersengih..saya tak kisah menunggu setahun atau berbulan-bulan yang penting saya dapat travel,lagi pun saya tak ikut travel ejen..saya jalan sendiri kena research banyak tempat.Dalam hati saya tertanya sendiri cakap berlagak tapi ke negara jiran Brunei atau Singapore pun belum pijak kaki..macam-macam ragam orang..Mampu kah dia??beli iphone 6 plus pun bayar ccm?? jahatnya aku..:)

No comments:

Travel masa pandemik Covid19 (Kota Kinabalu-Kuala Lumpur)

 Tarikh 3 August 2020   Perjalanan dari KKIA menuju ke KLIA2 Kaunter self check in  sebahagian tidak berfungsi,balik-balik scan tak dapat ak...