Friday 15 April 2016

Kota Kinabalu-Singapore-Vietnam-Korea day 10

Korea : Seoul

Hari terakhir di Seoul,berat hati nak tinggal kan Korea..weii..apa hal?? sebab next week dah kerja..kalau tak kerja u tak tak ada duit nak travel..baik lah..

Malas nak turun bawah p breakfast,kawan seorang ne pun tak p..jam 10 pagi check out dari Ammas Hotel..Dapat coklat dari miss Dorothy..ada lagi kad kecik tanda terima kasih dan selamat jalan..bye miss Dorothy semoga ketemu lagi tahun hadapan..

Payahnya nak bawa beg sandang yang berat ne melintas jalan..bahu...tahan saja la ya..hajat hati nak naik taxi tapi boarding kita jam 6 pm..lama lagi tu..nak round-round sekitar tepi-tepian Seoul mak cik seorang tu masam mencuka pula..ni la reportnya travel backpacker dengan perempuan berusia 60 an..
Kasihan ada...jengkel pun ada.

Akhirnya kita orang sampai juga di Incheon airport pada jam 12 tengahari..
pusing keliling merayau entah ke mana la saja saya..boring teramat sangat..

Penat merayau,duduk dan makan cookies..pas tu jalan lagi...hehehe..Masa yang di tunggu pun tiba kita orang gerak ke kaunter M untuk check in dan check in luggage..

Travel girl : eh kenapa u buang air tu 
me: tak boleh..ne kan undang-undang international plane
Travel girl: senyum mengejek..boleh bawa lah yang penting masuk kapal nanti buang lah..
si tarvel girl pun terus memegang botol airnya..

Kita orang pun berbaris untuk ke kaunter immigration,seorang petugas mengarah pada travel girl untuk membuang botol tersebut ke dalam dustbin.Dalam hati kau senyum lah mengejek.

Pusing keliling dalam departure hall tak ada juga yang menarik,minyak wangi,kedai cokelat dan wine,ntah apa-apa....nak p makan..naik tingkat satu..macam tak ada yang masuk tekak.

Akhirnya kita orang duduk di gate 6 Seoul-Kota Kinabalu flight kita orang adalah  Aseana Airlines jam 5.45 announcement di buat flight Seoul-Kota Kinabalu Aseana Airlines delay .

Jam 9 pm pengumuman di buat sekali lagi  flight Aseana Airlines di tukar ke United Airlines..kapal kecik saja,makan dan minum ada di sediakan

Tiba di Kota Kinabalu Jam 1.40 am..

Kos taxi di malam hari rm45.00





No comments:

Travel masa pandemik Covid19 (Kota Kinabalu-Kuala Lumpur)

 Tarikh 3 August 2020   Perjalanan dari KKIA menuju ke KLIA2 Kaunter self check in  sebahagian tidak berfungsi,balik-balik scan tak dapat ak...