Monday 19 September 2016

Medan Sumatera Utara Indonesia

Medan Planning Trip 20.9.2016-24.9.2016

http://www.mapsofworld.com/indonesia/maps/indonesia-map.gif
Peta Indonesia
Kota Medan adalah ibu kota provinsi Sumatera Utara, Indonesia. Kota ini merupakan kota terbesar di luar Pulau Jawa dan kota metropolitan terbesar ketiga di Indonesia setelah Jakarta dan Surabaya.Kota Medan merupakan pintu gerbang wilayah Indonesia bahagian barat dan juga sebagai pintu gerbang bagi para pelancong  untuk menuju objek wisata Brastagi di daerah dataran tinggi Karo, objek wisata penangkaran orang utan di Bukit Lawang, serta kawasan Danau Toba.

  Planning trip kita orang dari Kota Kinabalu ke KLIA2  dan Kuala Namu International Airport (KNO)
Sehari perjalanan...
Ini merupakan lokasi yang kita orang pilih namun ada satu lokasi bertambah iaitu Taman Wisata Iman Sitinjo Sidikalang


Kisahnya bermula di sini................

Sebulan yang lepas saya telah mendapat konfirmasi melalui whattsup dari admin clerk Yoga Rent A Car Medan juga di kenali sebagai Medan Star rent a car..Saya menyewa transport dengan driver dari syarikat ini dengan penuh rasa kepercayaan.Ada juga beberapa company atau driver persendirian yang saya hire namun sangat mendukacitakan  kerana mereka meminta deposit rm100,deposit 30% dari pakej yang di tawarkan dan ada juga yang memaksa minta deposit sebanyak rm1000.00 alasan mereka perlu confirmasi transport.

Saya tidak memikirkan apa-apa lagi selepas itu memandangkan jadual tugasan  yang di berikan sangat padat setelah bos-bos kecil tahu saya mengambil cuti selama 6 hari.Seterusnya pada 19.9.2016 jam 16.55pm saya menerima  whattsup dari admin Yoga rent a car mengatakan mereka silap memberi harga bagi transport toyota kijang  Innova,harga yang di iklankan dalam web mereka salah.Dalam whattups tersebut saya perlu memberikan idr100,000 perday untuk hotel dan makan supir.Harga transport juga di naikkan sebanyak satu juta perday.Saya rasa di permainkan oleh mereka.Bayangkan esok pagi 20.9.2016 jam 10.55am flight kami ke KLIA2-KNO.Besarnya rasa kepercayaan saya pada syarikat tersebut di manipulasi begitu saja.Tiba di rumah saya on komputer dan mula mencari maklumat transport di Medan.Dalam sibuk mencari di internet akhirnya saya terjumpa juga complaint mengenai company tersebut dari salah seorang warga Singapore rate yang di beri berbeza dengan email confirmasi dan bil yang di berikan oleh driver company tersebut.

Syukur pada yang yang maha Esa..akhirnya pada jam 9 malam saya mendapat pengesahan dari syarikat http://www.medanrentalcars.com/ transport yang saya booking memang berbaloi bagi saya ,5 days hanya 3juta tiga ratus ribu rupiah.Harga ini tidak termasuk entry fee dan ferry di Samosir.Driver pun sangat baik..memang service yang diberikan 8/10.Sepatutnya saya bagi rate 10/10 tapi dia tak tahu lokasi ke Nagahuta..it's ok..lokasi baru bagi mereka mungkin...Terima kasih banyak-banyak http://www.medanrentalcars.com/.Jika ada yang berminat bolehlah klik kat pautan tersebut.

No comments:

Travel masa pandemik Covid19 (Kota Kinabalu-Kuala Lumpur)

 Tarikh 3 August 2020   Perjalanan dari KKIA menuju ke KLIA2 Kaunter self check in  sebahagian tidak berfungsi,balik-balik scan tak dapat ak...