Sunday 26 October 2014

Korea-Busan Day 4

Taejongdae Park Busan Korea 



Taman semulajadi yang terletak di daerah Yeongdo-gu Busan,merupakan salah satu tourist attraction di Busan.

There are plenty of things to do and it is the perfect location for family day trips or with friends.  At the very most southern tip of the Taejongdae there is an observatory along with coastal walking trails along the rocky cliff face and a light house. Through-out the island you find a temple, a gun shooting range, walking trails, hot springs, boat cruises, museums and plenty of restaurants offering very fresh fish. Taejongdae Park Busan offers some stunning views of the ocean from the cliffs. On a clear day you can see a Japanese Island called Daema Island (Tsushima Island).


Taman ini di buka dari jam 4.00 pagi hingga 12.00 malam.Untuk ke sana sekiranya menginap di sekitar Busan Station boleh naik bas no.88 atau 1011 dan bas akan berhenti di stesen terakhir Taejongdae Park.Perjalanan lebih kurang 40 minit untuk sampai dan bila balik boleh guna bas yang sama.
maf of Taejongdae Park

Destinasi kami hari ini  kita orang pergi ke Taejongdae park,untuk pergi ke Taejongdae,ambil subway ke Nampo Station keluar ikut exit no.6.di sebelah kanan ada bus stop. Untuk ke sana kena ambik  bas no.8 atau bas no.30 tambang bas 1200won dalam masa 20 minit sampai.Taejongdae stop yang terakhir.

Kita orang  kena berjalan kaki sekitar 10 minit ,untuk pergi ke lokasi di Taejongdae kalau malas nak berjalan kaki,beli tiket dekat opis harga 3200won ikut danubi.Nak cover semua tempat boleh spend masa satu hari atau 5 jam kat sana.


danubi train


gambar ibu dan anak..ada cerita di sebalik gambar ini..









wah..cantiknya dia...




seperti yang kau inginkan





kos hari ini :

subway Busan station-nampo station  =3200won
bas dari Nampo station ke Taejongdae Park = 1200won
danubi                                                = 3200won
food                                                   = 5000won
bas Taejongdae-Nampo                     = 1200won
subway Nampo-Busan station            =3200won
food,bread,mineral water                   =11200won

No comments:

Travel masa pandemik Covid19 (Kota Kinabalu-Kuala Lumpur)

 Tarikh 3 August 2020   Perjalanan dari KKIA menuju ke KLIA2 Kaunter self check in  sebahagian tidak berfungsi,balik-balik scan tak dapat ak...