Sunday 6 October 2013

Philippines 2013


Day 1~BKI- Clarke-Manila

Ajakan seorang teman puan Maureen untuk jalan-jalan sambil membeli belah di Manila di sambut baik.Saya bertanya kepada seorang lagi sahabat Nency sekiranya dia berminat untuk ikut serta di sambut baik, dia berserta adik perempuannya iaitu Dona.Perjalanan hari ini juga di temani dengan kak saya Salome,adik Anjell dan dua anak buah iaitu Devra dan Vionnie.

Rombongan jalan sendiri ini terbahagi kepada dua group,group pertama merupakan rombongan makcik-makcik dan yang kedua kami 9 orang..

ambil gambar dulu


jam dekat gambar tu salah setting


Dah nak sampai

Merenung masa depan 

Bandar Clarke

sampai dah..kita ambik gambar dulu

Jom..

kat sini tak boleh ambil gambar ramai je yang ambil terutama rakyat mereka kami yang bukan warganegara pun terikut..erm..kami dia blash tapi orang dia tak pula..apa le staff diorang ne..salah kita

on the way..


Hari ini kami sampai di Manila City jam 10 malam  jalan yang sungguh macet..sabar sajalah hati..lepas check in kami semua masuk bilik,mandi dan tidur.

Kawan kami tu booking homestay jauh nak keluar jalan kena ikut lorong-lorong kecil.





Day 2~ Manila

Manila America Cemetry



























Kami menghabiskan masa lebih kurang 3 jam di sini sedih bila melihat kubur mereka yang terkorban.Kami meninggalkan tempat ini menuju ke Greenhills Shopping Centre


Shopping centre kat sini sangat baik tersusun gitu ruangan baju,kasut,beg di bahagikan ruang,tak macam di kk serabai saja ;)






pasar pilipina kat kk pun macam ne juga :)





selesai beli belah,makan kita semua pun balik ke hotel



 

 

Day 3~ Manila City

 
Donna gadis cute

Hari ini kami berlapan menaiki jeepney memandangkan driver kami ada musibah bapa mertuanya meninggal dunia semalam..kasihan takziah..

Ramai kawan-kawan yang bertanya untuk apa ke Philipines sering kali..Manila tu kan tidak sama dengan Kota Kinabalu..:) jawab saya.. perjalanan saya bukan hanya mencari tempat yang cantik orang putih cakap it's about journey not destination.

Apa yang menarik di Manila berbanding tanah tumpah air kita hehe Manila ada MRT,LRT J, jika  di bandingkan dengan KK :(.Harga MRt hanya 10-15 peso dan sudah boleh mengelilingi bandar Manila.


 

 Destinasi kami hari ini adalah ke Baclaran Market, Maureen bagi tahu kain baju di sana pun murah..jom..ikut kami




Baclaran Church

 

 


 

No comments:

Travel masa pandemik Covid19 (Kota Kinabalu-Kuala Lumpur)

 Tarikh 3 August 2020   Perjalanan dari KKIA menuju ke KLIA2 Kaunter self check in  sebahagian tidak berfungsi,balik-balik scan tak dapat ak...